onsdag 23 april 2008

Dag 2 - Är detta ett straff?

Ibland undrar jag om jag är riktigt klok. Och det är inte så sällan jag undrar det.

Andra dagen är igång, igår kväll höll jag på att få en chock: Kycklingsoppan smakade fem kilo salt. Men det var bara att tvinga i sig, en sak är dock säker: Jag tar aldrig den smaken igen.

Jag har inte kännt av några förändringar än. Eller jo: Mitt humör påverkas. Jag är inte förvånad men jag skäms över hur jag för mig ibland. Sedan har magen kurrat på hela dagen.

Tog även några mått idag för att kunna jämföra med om 3 veckor. Jag har bestämt mig att ta det 3 veckor i taget, det känns lite rimligt. Jag får se hur länge min kropp håller med mig om det.
Jag vill dock vinna över den.


Detta är 9 ynkas veckor. 9 ynkans veckor skall jag leva på denna konstiga diet. Sedan 3 veckor upptrappning eller liknande. Sedan "slipper" jag detta. Jag vet att jag inte skall tänka så, men det känns så. Jag är nog bara negativ idag. Men jag längtar trots allt till att kunna laga mat till mig och min flicka igen.


Håll tummarna, imorgon kanske det blir bilder.

1 kommentar:

Marie/Sockergrynet sa...

Du fixar det!! Man får försöka fokusera på målet där framme och hur det blir då. Håller med dig om kycklingen, fy vad den smakade!!

heja dig!
/Marie
http://www.sockergrynet.se/avvikt