fredag 25 april 2008

Dag 3, det börjar kännas

Dag 4 är igång men skriver nu dag 3:s sammanfattning.

Morgonen var rejält seg, trodde knappt jag skulle komma upp. Jag var ute på en långpromenad (allt är relativt) på kvällen och det satt väl kvar i kroppen antar jag. Arbetsdagen gick bra, eftermiddagen befann jag mig i på helvetet på jorden, arbetsförmedlingen. Många vill kalla det arbetsförnedringen och jag håller nog med om det.

Mitt samtal med dem började med att handläggaren frågade: "....ja, du har det väl inte så lätt att få jobb...?" Snacka om ledande fråga, jag går ju knappast på arbetsförmedlingen för att jag tycker det är ett trevligt tidsfördriv. Sedan gick "vi" igenom några jobb som man kunde söka. Av 5 jobb hon gick igenom så var 4 av dem inte aktuella och det femte var på ännu mindre tid än jag har nu. Grattis Ams.

Kvällen blev en långpromenad med den kvinnliga delen av föräldraenheterna, 1,5 timmes gång i rask takt kändes skönt. Tänkte eventuellt prova gymmet till helgen. Skall in till dem på extravaganza idag för att byta matdoser, köpa nya och höra om detta med gymmet.

I övrigt så fick jag kontakt med en annan person som också har gått ner i vikt, nämligen "Väder-Magnus" på Mix Megapol. Han gick ju denna kuren i höstas och tappade 20 kg på 1,5 månad. Nu skall jag inte sikta på himmeln men det vore skoj (och fascinerande) om man kunde "slå" det.
Jag känner mig taggad och peppad av alla mina vänner, tack allihopa för ert underbara stöd.

Jag fixar mått ikväll, bild kanske kommer, men då ger jag ut varning för val....och inte USA-valet.

1 kommentar:

Camilla sa...

Du är det bästa jag har.