tisdag 29 april 2008

Dag 5-7, Neverending story

Dagarna rinner förbi. Eller rinner förbi är nog att ljuga. De drar sig långsamt, ytterst långsamt förbi. Jag har nog aldrig varit hungrig så lång tid i rad tidigare.

Det är en väldigt speciell känsla. Att alltid vara hungrig och sugen och aldrig vara riktigt mätt.
Jag har börjat planera mat man skall äta när man får äta igen, känns lite bisarrt men ändå skönt att det är det jag saknar och inte sötsaker och liknande. Satt och kikade på Scandic Crown idag och började tänka på hotellfrukost. Usch vad gott.

Helgen blev självklart lång men gjorde mitt bästa för att förkorta den. Lördagen gick åt till att tvätta bil invändigt och utvändigt samt att byta till sommardäck, det känns som om den överhängande risken för snö igen har försvunnit. Söndagen blev tvättdag, det skall väl vikas och strykas en dag när man är lite mer alert. Känner mig seg idag, kan bero på att jag sovit lite kasst inatt. Men det går väl över.

Skall se om jag vågar gå och träna 3 övningar på gymmet idag, är lite rädd att min mage blir arg på mig då. Men man måste ju prova. Idag satt en t-shirt betydligt bättre vad den gjort tidigare.
Är lite små"rädd" för hur min garderob kan förändras, mycket kläder kommer nog behövas pensioneras tyvärr. Men det är väl bara att köpa en garderob med t-shirts till.

2 kommentarer:

Vickenickan sa...

Låt bli å tänka så mycket mat :) Plågar bara dig själv. Jag lovar att i samma takt som kilona börjar rasa av dig..lika fort kommer du glömma hur många veckor du hållt på. Jag är nu inne på min...eller jag har slutat räkna veckor. Jag har snart hållt på i 4 månader. På helfart. 25 kg fixar du lätt på 9 veckor. Kämpa på!!

http://minus16kilo.bloggsite.se sa...

Hallå killen =)
Ja nu jäklar ska vi bli slanka och snygga!!
Jag hade jäkliga problem med mina hungerkänslor, det var därför jag tillslut fuskade och tappade motivationen...det var inte roligt att vara hungrig =(

Men vet du??? JAG HAR HITTAT LÖSNINGEN! Pratade med min xtrav. coach om hungern och hon tipsade mig att dela upp påsarna på 6 st olika mål. Blir lite mindre än 1/2 dl pulver/måltid, och resulterar i att man i princip kan äta var 3e timme. SKITBRA!

Såhär kör jag:
kl. 07- kaffe el. shake med 1/2 dl pulver
kl.10 - kaffe med 1/2 dl pulver
kl.13 - soppa med 1/2 pulver & 2 dl vatten
kl.16 - kaffe med 1/2 dl pulver
kl. 19 - soppa med 1/2 pulver & 2 dl vatten
kl. 21 - Shake med 1/2 dl pulver & 2 dl vatten

Man blir nämligen mättare av varma drycker och soppor har jag kommit på =)
Shit vilken uppsats...men man vill ju så gärna hjälpa! :D

kram E (som ska stoltsera på beachen)